רישום מהיר

אני מתעניין ב-

רישום מהיר

אין כמו הטבע כדי לרפא את הנפש! כמה דברים שאפשר להתחיל לעשות ממש עכשיו.

מחקרים רבים הוכיחו את ההשפעה החיובית של הטבע על בריאות הנפש, הפחתת מתח, חרדה ודיכאון. הוכח כי חשיפה לסביבה טבעית, מורידה את רמות הקורטיזול, מגבירה את מצב הרוח ואף משפרת את התפקוד הקוגניטיבי. ניתן לייחס את ההשפעות המרפאות של הטבע למספר גורמים, כמו ההשפעה המרגיעה של צלילים טבעיים, ההשפעה המרגיעה של הצמחייה וההזדמנות להתנתק מהטכנולוגיה ומגורמי לחץ יומיומיים.

טיול בטבע העירוני הקרוב לבית

 העיר שלנו מלאה באיזור טבע עירוני במרחק נגיעה. אפשרו לעצמכם שהות עם תשומת לב מלאה לטבע ולשלל ההתרחשויות בו – הצלילים, המראות, הריחות, האויר, האדמה. אם ניתן לשלב פרידה זמנית מהטלפון – החוויה יכולה להיות אפילו מרגיעה יותר.

כדאי לשלב טיול קצר בטבע, או אפילו שהייה בפארק או בגינה מדי יום.

עבודה בגינה

גינון וגידול צמחים בגינה או בתוך הבית, מאפשרת לנו חיבור לטבע, לצמחים, לאדמה, לתהליכי החיים ולכוחות הצמחיה וההתחדשות של הטבע. דרך העבודה עם הצמחים אנו יכולים להתחבר לאופטימיות וליופי שנמצאים סביבנו.

ברחבי העיר קיימות מספר גינות קהילתיות, שמפעילה מחלקת קיימות.

ביופיליה – כוחו המרפא של הטבע מנקודת המבט של חקר המוח

ד״ר נועה אלבלדה.

מדוע שהייה בחיק הטבע, אפילו לפרקי זמן קצרים, משפרת את מצבו רוחנו ואת התפקוד המנטלי שלנו? מחקרי מוח מתחילים לגלות תשובות מעניינות לשאלה זו. מסתבר שהטבע תורם ליכולות קשב, ויסות רגשי והפחתת לחץ, משפר את פעילות מערכת החיסון ואפילו עוזר לפתח הרכב בריא יותר של חיידקי מעיים. בהרצאה זו, ד״ר נועה אלבלדה סוקרת ממצאים ממחקרים עדכניים שעוסקים בתחום הביופיליה – החיבור בין האדם לטבע, ואיך החיבור הזה חשוב לרווחה הנפשית והגופנית שלנו.

(ההרצאה ניתנה במסגרת " גוף נפש קהילה" בתקופה הקורונה)

לצפייה בהרצאה – לחצו כאן